středa 12. září 2012

Deštivý den na krmítku

Sýkora koňadra

Den plný deště. 
Ptáčci uvítali, že jsem krmítko dala pod střechu.
Hbitě jsem využila jejich dobré nálady k fotografování,
ale ti malí mizerové jsou hbitější než já a tak mnoho okének zůstalo prázdných.
Navíc ptačí drobotina focení nemá v lásce,
i když stojím za sklem okna a tvářím se neviditelná.
A tak početné hejno v mžiku prořídlo 
a jen pár odvážlivců vstoupilo do záběru.

Sýkora Modřinka

Sýkora Modřinka si mě dlouho prohlížela z prádelní šňůry
a sledovala co dělám. Modřinky jsou vskutku zvědaví ptáčci a vědí toho hodně.
Nakonec Modřinka usoudila, že je to spíš "adrenalinová" zábava,
než akutní nebezpečí.

Sýkora modřinka

Sýkory se na krmítku rychle střídají, vždy jedna nebo dvě sednou na krmítko 
a uchopí do zobáčku semeno slunečnice 
a frrr pryč na větev svačinového keře nebo stromu.
Další musí čekat ve frontě než na ně přijde řada.
Jako tahle sýkora Modřinka netrpělivě poskakující na truhlíku.
Málokdy se stane, že by sýkory popletly pořadí a musely se vytlačovat.

Brhlík lesní

Deštivé počasí přilákalo na krmítko i většího ptáčka - Brhlíka lesního.
Před Brhlíkem mají koňadry respekt a na krmítku s ním společně usedají jen výjimečně.
/V krabici od dceřiných bot Vagabond mám sklad semen slunečnic 
- ale to ptáčci zatím nevědí.
Zatím. Protože v divočině se nic neutají. Vše je nějak důležité 
a změny se musí pečlivě sledovat, to je základ./

Brhlík lesní

Brhlík si uvážlivě vybral několik semen a zřejmě by ještě vybíral,
ale netrpělivá sýkora Modřinka - malý statečný ptáček - nalétla nad jeho záda,
a Brhlík musel sám rád uznat, že je čas uvolnit místo ostatním.

sýkory Modřinka a Koňadra

Bohužel, celý ten dobře synchronizovaný a rychlý rej sýkorek 
jsem nedokázala vyfotografovat v plné kráse.
Vždyť téměř neposedí ...